Upravljajte sukobima na poslu

O upravljanju konfliktima počinjemo učiti u vrlo ranoj dobi kada krećemo u školu i sklapamo prijateljstva. Djeca se svađaju oko svega što možete zamisliti, a da se još uvijek žele igrati sa svojim novim prijateljima cijelo vrijeme. Iako se može činiti da se djeca uvijek svađaju i pričaju jedno drugome, oni zapravo uče upravljanje sukobima. Ovo je doživotna lekcija koja se okreće u novim smjerovima kako starimo. U jednom ili drugom trenutku, svi moramo naučiti upravljati sukobima na poslu – a lekcije ponekad mogu biti teške.

Kretanje svijetom posla malo je drugačije od školovanja i učenja o tome kako zadržati i prihvatiti svoje prijatelje. Podrazumijeva se da je učenje o prijateljstvima teško. Učimo kako se prema svojim prijateljima ponašati ispravno i što je prihvatljivo, a što nije. Prolazimo kroz mnoge prijatelje i mnoge pogreške, ponekad u odrasloj dobi, prije nego shvatimo kako biti dobar prijatelj, kao i kako zadržati dobrog prijatelja. Za to vrijeme učimo neke oblike upravljanja konfliktima koji će funkcionirati na radnom mjestu, ali to je tek početak lekcija koje moramo naučiti.

Prvi poslovi često donose najteže lekcije o tome kako bismo trebali upravljati sukobima. Tada činimo najviše grešaka. Dok prijatelji obično imaju naše najbolje interese u srcu (barem kada su pravi prijatelji), oni s kojima radimo mogu biti u redu sve dok ne osjete da im stanete na put ili da ste im na neki način prijetnja. To znači da se netko može činiti da je prijatelj na poslu, ali onda se može vrlo brzo promijeniti u nešto drugo uz malo upozorenja. Ove lekcije o upravljanju sukobima često su iznenadne, teške i bolne.

Umjesto da započnete rat s nekim na poslu, morate razmišljati o tome kako ćete riješiti sukob. Umjesto da nekoga tko vam zadaje teškoće još više razbjesnite suočavanjem s njim, trebali biste koristiti alate koje je vaša tvrtka postavila da vam pomognu u takvim situacijama. Veće tvrtke imaju odjele za ljudske resurse ili ljudske resurse. Ako nemate jedan od ovih, uvijek možete otići do svog šefa i razgovarati s njim o tome što se događa i kako se osjećate. Pazite da stvari ne činite osobnim. Vaši problemi bi trebali biti povezani s poslom kada koristite ove resurse. Ako su osobni, morate bolje razmisliti što biste trebali učiniti.

Ponekad se možda ništa ne može učiniti. Koliko god se trudili upravljati konfliktom, neke ljude je jednostavno teško nositi, a ako ste učinili nešto da im se vratite na lošu stranu, možda nema načina da to zaobiđete. Možete pokušati držati distancu ili razgovarati s njima o izbjegavanju problema na radnom mjestu, ali to može pogoršati stvari s nekim ljudima. Učinite sve što možete da riješite stvari prije nego što odlučite da više ne možete raditi s nekim. Čak i najgori problemi mogu se riješiti vremenom i strpljenjem. Ponekad ćete možda morati priznati kada biste inače bili bijesni, ali ako volite svoj posao, to bi mogao biti vaš jedini izbor.

Objavljeno dana